Skylane UL - POPIS LETOUNU

Certifikace

Certifikace CZ


SKYLANE UL je dvoumístný, jednomotorový, aerodynamicky řízený vzpěrový ultralehký hornoplošník smíšené dřevokompozitové konstrukce – Sportovní létající zařízení, se sedadly vedle sebe, s pevným podvozkem příďového uspořádání. Typový průkaz letounu je zaregistrován u LAA ČR pod značkou: ULL 04/2009.

Trup letounu téměř kruhového průřezu tvoří uzavřená skořepina ze skelného kompozitu a pěnové výplně. Prostorná a dokonale prosklená kabina poskytuje posádce dostatek pohodlí a velmi dobrý výhled všemi směry - včetně pohledu přímo nad kabinu (a tedy i do zatáčky při náklonu). V kabině jsou dvě seřiditelná sedadla s rozsahem posuvu 22 cm, vybavená čtyřbodovými upínacími pásy. Za sedadly je neobvykle velký a za letu pohodlně přístupný zavazadlový prostor.

Vzpěrové křídlo s pololaminárním profilem MS (1)-313 je dřevěné konstrukce. Ve středové části je obdélníkové, konce křídla jsou lichoběžníkové, zakončené krátkými winglety. Před nosníkem, umístěným v 37% hloubky, je v obdélníkové části torzní skříň s integrovanými nádržemi (2x35l). Tato část je potažena dřevěnou překližkou, zbylá část křídla je potažena plátnem. Za nosníkem je křídlo tvořeno dřevěnými žebry s krátkým pomocným nosníkem.

Křídlo je vybavené elektrickými štěrbinovými vztlakovými klapkami s aretací výchylek na 13°,29° a 37°. Konstrukce klapky je celodřevěná s překližkovým a plátěným potahem.

Křidélko je celodřevěné s jedním nosníkem, žebry, překližkovým a plátěným potahem. Náhon křidélek je pomocí táhel a výchylky jsou diferencované.

Ocasní plochy celodřevěné konstrukce mají klasické uspořádání s výškovým a směrovým kormidlem, kýlová část svislé ocasní plochy je integrovanou částí trupu. Profil VOP i SOP je symetrický NACA 0012. Konstrukce ocasních ploch je stejná jako u vztlakových klapek.

Přistávací zařízení tvoří pevný tříkolový podvozek. Hlavní podvozek je tvořen laminátovou pružinou. Kola mají nezávislé kapalinové kotoučové brzdy, ovládané samostatně brzdiči na pedálech nožního řízení. Příďový podvozek vlečného typu je odpružen ocelovou pružinou s hydraulickým tlumičem. Přední podvozková noha je volně otočná o 360°.

Řízení je dvojité, volantového typu. Křidélka a výškovka jsou ovládány táhly a pákami, směrovka ocelovými lany.

Letoun je standardně vybaven přístroji pro kontrolu letu a kontrolu chodu motoru. Další přístroje dle přání zákazníka.

(c) AirLony, 2011