Česky English
Drobečková navigace

Úvod > Letadla

Letadla

SKYLANE UL

Je dvoumístný, jednomotorový, aerodynamicky řízený vzpěrový ultralehký hornoplošník smíšené dřevokompozitové konstrukce – Sportovní létající zařízení, se sedadly vedle sebe, s pevným podvozkem příďového uspořádání. Typový průkaz letounu je zaregistrován u LAA ČR pod značkou: ULL 04/2009.

Trup

Letounu téměř kruhového průřezu tvoří uzavřená skořepina ze skelného kompozitu a pěnové výplně. Prostorná a dokonale prosklená kabina poskytuje posádce dostatek pohodlí a velmi dobrý výhled všemi směry - včetně pohledu přímo nad kabinu (a tedy i do zatáčky při náklonu). V kabině jsou dvě seřiditelná sedadla s rozsahem posuvu 22 cm, vybavená čtyřbodovými upínacími pásy. Za sedadly je neobvykle velký a za letu pohodlně přístupný zavazadlový prostor.

Vzpěrové křídlo

S pololaminárním profilem MS (1)-313 je dřevěné konstrukce. Ve středové části je obdélníkové, konce křídla jsou lichoběžníkové, zakončené krátkými winglety. Před nosníkem, umístěným v 37% hloubky, je v obdélníkové části torzní skříň s integrovanými nádržemi (2x35l). Tato část je potažena dřevěnou překližkou, zbylá část křídla je potažena plátnem. Za nosníkem je křídlo tvořeno dřevěnými žebry s krátkým pomocným nosníkem.

Křídlo je vybavené elektrickými štěrbinovými vztlakovými klapkami s aretací výchylek na 13°,29° a 37°. Konstrukce klapky je celodřevěná s překližkovým a plátěným potahem.

Křidélko

Je celodřevěné s jedním nosníkem, žebry, překližkovým a plátěným potahem. Náhon křidélek je pomocí táhel a výchylky jsou diferencované.

Ocasní plochy

Celodřevěné konstrukce mají klasické uspořádání s výškovým a směrovým kormidlem, kýlová část svislé ocasní plochy je integrovanou částí trupu. Profil VOP i SOP je symetrický NACA 0012. Konstrukce ocasních ploch je stejná jako u vztlakových klapek.

Přistávací zařízení

Tvoří pevný tříkolový podvozek. Hlavní podvozek je tvořen laminátovou pružinou. Kola mají nezávislé kapalinové kotoučové brzdy, ovládané samostatně brzdiči na pedálech nožního řízení. Příďový podvozek vlečného typu je odpružen ocelovou pružinou s hydraulickým tlumičem. Přední podvozková noha je volně otočná o 360°.

Řízení

Je dvojité, volantového typu. Křidélka a výškovka jsou ovládány táhly a pákami, směrovka ocelovými lany.

Letoun je standardně vybaven přístroji pro kontrolu letu a kontrolu chodu motoru. Další přístroje dle přání zákazníka.

Rozměry   Hmotnosti   Výkony  
Rozpětí křídel: 8,95 m Max. vzletová hmotnost: 450 / 472,5 kg Maximální rychlost: 252 km/h
Celková délka: 6,65 m Prázdná hmotnost: od 248 kg Cestovní rychlost: 135 – 210 km/h
Celková výška: 1,99 m ... s plnou výbavou 270 kg Pádová rychlost: 64 km/h
Plocha křídla: 10,57 m2 Max. hmotnost zavazadel: 30kg Stoupavost: 5 m/s (8 m/s sólo)
Profil křídla: MS (1) – 313     Dolet: 1650 km
Objem nádrží: 2x 42 l        
Provozní násobky: +4/-2 g        

Typový průkaz